ZJIETJES PLACE

ZJIETJES PLACE AND ALL KINDS OF STUFF

zaterdag 12 augustus 2017

VAKANTIETIJD

Aan alles komt een eind, zo ook aan de periode die vakantie heet.
En wat voor 1.We hebben een heerlijke tijd gehad. 6 dagen Frankrijk en op de heenweg, onverwachts een brocante markt gevonden en ook wat gevonden, WOEHOE
Het bleef helaas ook bij die ene


Laatste 1.5 week hebben we, de man en ik, de dochter van en naar Schiphol gebracht. Om de beurt he. De eerste week ik de ochtenden en de man de middagen/ avonden. 1 ochtend was meer nog in de nacht want de wekker ging om 4 uur. En was ik om half 4 al wakker...
Afgelopen week ging de man weer op woensdag an die arbeit en waren de rollen omgedraaid aangezien hij overdag dichterbij de dochter was en de auto had. Dus haalde ik onze zwangere Jet 's avonds op en bracht haar naar huis. Stage zit er voor haar op en in theorie is ze geslaagd een half juli slaagde ze ook nog even tussen neus en lippen door voor haar rijxamen
Nu nog 4 weken tot de bevalling. Spannend!!

Zo ben ik, voor we naar Frankrijk gingen, nog even in de tuin bezig geweest. Al t onkruid weggehaald en een struik verwijderd waar wolluis in zat. Bij t verwijderen bleek de struik er erger aan toe te zijn dan verwacht. Vond t niet erg want die struik was zowiezo nooit mijn keuze geweest maar na een bezoekje in een park in Honfleur herkende ik een hoop wat er hier in de tuin staat en heeft gestaan (vorige bewoonster was een francaise)






Complete rimboe met 2 struiken, siergras en dan heb ik t nog niet over die  woekerende lelies. Gewapend met van alles en nog wat maar vooral peuren met een grote dikke schroevendraaier om al die vervloekte wortels van de lelies eruit te jassen. Zweet en tranen heeft t gekost maar dan heb je ook wat. Nu de coniferen, die er staan, nog kaal maken want daar komen dan volgend jaar bamboematten tegen aan. Die coniferen zien er niet meer uit en zo blijft t een natuurlijke afscheiding tussen de buurtjes en ons. Om die coniferen eruit te snokken is niet te doen plus weet je niet of er haarwortels door de zijwand van het water zit. Hoef niet pootje te baden in mn eigen achtertuin.

Waar we ook last van bleken te hebben was de gevreesde buxusmot. Nu had ik maar 5 potten en emmer met dat leutige groen maar ook die hebben het veld moeten ruimen. Helaas pindakaas.

Hoe t kale stukje eruit gaat zien is nog een verrassing, ook voor mij want ik zit er nog over te prakkeren maar het wordt iets met klinkers, grind, lavendel en die gieter en en en
Ook heb ik vorig jaar een tak van de Annabel afgelegd en die kan dan volgend voorjaar op dat stukje tuin.
Wordt vervold, under construction en zo

Zo dat was t weer even voor nu

Fijn weekend allemaal en een fijn werkweek/ vakantie of wat dan ook

Liefs Brigitte

2 opmerkingen:

It's me zei

Lekker bezig zoals altijd...en nu weer werken...spannende tijden bijna oma....leuk !...geniet liefs Ria x❤️

yamnijabour zei

Iron Dome – How It Works | Titha Publications
This website is not operated titanium properties or affiliated in any cost of titanium way. The Titha babylisspro nano titanium spring curling iron Publications website head titanium ti s6 is provided by Titha Publications, a global snow peak titanium flask