ZJIETJES PLACE

ZJIETJES PLACE AND ALL KINDS OF STUFF

zondag 16 juli 2017

VIVE LA FRANCE IN HUMMELO

Vorig weekend stelde de man voor om naar Vive la France in Hummelo te gaan, als voorafje.
Daar was ik wel voor te porren.

Eenmaal aangekomen waande ik me als een kind in een speelgoedwinkel, snoepwinkel, Walhalla of wat dan ook, jullie snappen me wel.
Kwijlde nog net niet de boel onder bij al dat moois maar het scheelde niet veel.
Prachtig weer ook, niet te warm en niet teveel zon, precies genoeg om in de stemming te komen.
De man zag weer genoeg " leuk voor in de tuin" spul.
Halverwege gooide de man nog wat oesters in zn mikje, manneke ook weer tevree.
Nog even gesproken met Maaike van Pronck en Praal, vroeg aan de man of hij ook van brocante hield omdat t zijn voorstel was hierheen te gaan, nee, hij houdt van mij hahaha

Veel fraais gezien maar het meest vielen me de luiken op. Na een flink rondje gemaakt te hebben gingen we even zitten met een drankje, alco-vrij voor mij want ik was terug-rij-Bobby.
Vroeg de man me of ik de luiken echt leuk vond. Volmondig ja dus. Nou dan kreeg ik die alvast voor m'n verjaardag. Zo lieffffffff

2 paar zagen we, eigenlijk 3 moet ik zeggen . De man vond die aan de overkant mooier en ik dus niet. Nou toen was het kiezen uit 2 dezelfde, alleen de ene was gaver dan de andere en je raad t miss al, de man vond die ene mooier en ikke de ander. Die hij mooier vond waren niet zo verweerd als die ik uitkoos.
Hij snapte er niks van.
Mijn keuze werd het en nadat we bij de verkeerde standhouder wilden afrekenen, hij was zo eerlijk om ons naar de juiste te sturen, gingen we met m'n luikjes naar de juiste. De man rekende af en ondertussen was die grijze massa al in m'n bol aan t kraken hoe en waar te zetten. De luiken wogen als lood, eiken volgens de verkoper, dus met z'n 2en in polonaise naar de auto en hup m'n nieuwe aanwinst in de kattenbak, moeders achter t stuur en hup naar huus.
Bij een andere stand had ik nog een oude houten deurgreep gescoord, ook zo lekker verweerd.
De man al vertelt  gewaarschuwd  dat de woonkamer nu wel op de schop moest om die luiken een mooie plek te geven. Zolang ik t maar deed als hij aan t werk was. OKIDOKI :)))

De man had nog maar half zn hielen gelicht en werd er een heuse banken-en stoelendans gehouden, kastjes uit-en in geladen en naar de juiste plek gejopt, next!!  Spullekes op zn plek gejast.
Na in de keuken gekeken te hebben, besloten dat die dezelfde week ook nog aan de beurt zou komen maar dat vertel ik wel in een nieuwe post.


Droppies he








Hier op de kast staat het oude verweerde greepje


overzichtje genomen tussen de treden van de trap door

Zo, dat was het weer even voor nu en wens jullie nog een fijne avond

Liefs Brigitte

4 opmerkingen:

It's me zei

Wat een gezellige huiskamer hebben jullie.....mooi de luiken....gaaf !....liefs fijne week Ria x ❤️

Unknown zei

Zo! Wat een mooi spul heb jij allemaal in huis! Je zou zelf wel een woonwinkel kunnen starten!
fijn weekend(in België begint het weekend morgen al!)
lieve groetjes, Jacqueline

المثالية للتنظيف zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
المثالية للتنظيف zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.