ZJIETJES PLACE

ZJIETJES PLACE AND ALL KINDS OF STUFF

zondag 30 september 2018

KLEEDKAMER

Halllo, goeiemorgen,- middag- avond of nacht voor de liefhebber.
Half juli was mn laatste post alweer zag ik dus net, amai!!

Das alweer ff geleden, wat was t warm toen he. De temperaturen van nu liggen me  VEEEEEl   beter. Heerlijk herfst. Ik weet dat de meesten van jullie t daar niet mee eens zullen zijn. Naarmate de temperaturen begonnen te dalen werd deze dame actiever en begon t zowaar weer te kriebelen om t 1 en ander te gaan punniken en frunniken.

Ik had beneden nog een koperkleurige kroonluchter liggen die voor boven was bestemd, nl onze oude slaapkamer. Kleinste kamer met het mooiste uitzicht. Lang over nagedacht wat ik ermee ging doen en besloten er een kleedkamer voor de man ervan te maken. Die plukte al 6 jaar z'n pakken van t rek in de cv-ruimte. En aangezien de gedrochtjes de deur uit zijn, is deze kamer 'over'
Plan van aanpak was er eigenlijk niet. Ben  eerst de muurverf gaan mengen. Echt alle verf , 7 of 8 verschillende die ik had, bij elkander gemikt en roeren, roert geroerd en ik moet zeggen, top kleurtje. En het ruimde ook nog eens lekker op zo.
Gewapend met kwast, roller en het zelfdoorelkandergemixte goedje in de startblokken. Kamer natuurlijk wel eerst even leeggehaald, dat kloddert wel zo makkelijk.
En terwijl ik stond te kijken kwam t idee binnen. Ik had al een eerder idee, om t schrootjesplafond in de wasruimte eruit te halen, plafond witten en zo , leuke kroonluchter aan t plafond, lekker decadent. Maar helaas, na op een hoge trap, met verdraaide nek-en ogen achter de schrootjes via de bergingkast te hebben gegluurd, kwam ik erachter dat er wel heul veul draden liepen richting buitenmuur en halletje tussen de 2 ruimtes. Gene optie om die schroten eruit te plukken, voorlopig dan he. Daar verzinnen we nog wel wat op.
Maar die schrootjes had ik dus willen gebruiken op de kleedkamer als lambrisering
Maar nu heb ik alsnog een soort van lambrisering gemaakt maar dan van 2 kleurem  muurverf en een sierlat op de overgang van die 2 kleuren.



Op de binnenkant van de deur hetzelfde gedaan als de rest van de deuren en kleine vierkante latjes voor in de raamkozijnen. De latten op de muur hebben een behandeling gehad van zelfgemaakte beits, verdund grijs en antiekwas,  geloof ik.
Ook stond er nog een oude kast  jaren 90   die was helemaal wit geverfd maar dat was t niet echt  echt niet.
Donker grijs erop geklodderd, kale plekken geschuurd en her en der met diezelfde antiekwas begesmeurd. Ben er nog niet helemaal uit of ik t eigenlijk wel leuk vind. Had ooit grenen pootjes gevonden bij een kringloper en die heb ik ook onder de pootloze kast geplaatst en t is wel een kleine verbetering if aai mee seey so maaiselluf

De koperkleurige lamp buiten in bliekend zwart gespoten en opgehangen. Hij doet t nog ook hahaha
Kamer schoongemaakt en dan komt t leukste he, inrichten van die handel. De man z'n kledingrek heeft zo'n beetje alle hoeken van de kamer gezien. En heb ik geshopt in eigen huis.
Dit is het eind resultaat

de deur is inmiddels ook voorzien van een wit hoogglans jasje zo ook de rest van de deuren boven 



er ligt al stof klaar voor een hoes voor die stoel daarzo, nu alleen nog tijd om dat ding in elkander te flansen

Toen de kamer af was, vond ik hemzelf toch wel heel heel heel heeeeeel erg leuk en heb de man tussen neus en lippen door gevraagd of t voor hem niet handiger was om zijn kleding op de slaapkamer te hebben maar helaas tuinde hij er niet in en vond de kamer super  grrrr

Het is zijn kleedkamer maar heb hem  een klein beetje  toegeeigend als mijn strijkkamer☺
Zelfs een nieuwe strijkplankhoes voor gekocht, je moet wat toch?
En of ik er al gestreken heb? Alleen de gordijnen en vouwgordijn hahaha

Toen t klaar was mocht de man t pas zien. Vond t erg leuk maar miste nog een tafeltje. Nou dat heb ik voor hem geregeld toen ik een paar dagen later de woonkamer ging poetsen  lees: veranderen
En zo is t dus nu




Is het geen plaatje!!
Nou dat was wel weer even genoeg voor deze keer en wens jullie een fijne avond- ochtend- middag of nacht 

Liefs Brigitte








4 opmerkingen:

It's me zei

Wat mooi geworden zeg ...prachtig !...ook ik ben niet zo actief hoor......totaal geen inspiratie ....pfff...maar leuk weer een post te lezen van jou...liefs fijne week van mij 🍂🍁🌻🌾🍄🧡

labrocasha zei

Een prachtig plaatje hoor zusje 🤗
Maar had ook niet anders verwacht...!!
Een 10 met een gniffel😘

Zjietje zei

🤗🤗

Anoniem zei

Zjietje, mis je ,wat is er aan de hand ?