ZJIETJES PLACE

ZJIETJES PLACE AND ALL KINDS OF STUFF

maandag 16 juli 2018

KAST

Een  hele  poos geleden zag ik een oud kastje op de verkooppagina op het feestboekske, een snoepie voor 10 euries!!

Was van de leg en liet het de man zien, waarop hij nuchter antwoordde, dan moet je ff informeren of hij nog beschikbaar is. Echt ik kon er 's nachts amper van slapen, zo fliefd was ik op het ding.
In de ochtend kreeg ik bericht dat de mevrouw al met iemand in gesprek was  KAK
Ach, nou ja, was ook lastig, vergoeilijkte voor mezelf, want de kleindochter was hier, de man aan t bijslapen van een drukke werkweek en de schoondochter was beroerd ( die bivakkeerde hier vanwege een stageplek in de buurt)

Kreeg ik weer bericht dat als ik hem wilde, ik hem kon komen halen. OF IK WILDE???
Ben nog net niet meteen in de auto gesprongen, scheelde maar een fractie.
De schoondochter toch ff lief aangekeken en de schat wilde wel op de kleindochter let...zoeeeeeefff
Pastte  net  perfect in onze dinkytoy.



Hele tijd heeft hij op deze plek in de keuken gestaan maar ik zou ik niet zijn als ik hem niet ook eens elders zou kwakken, toch?
Dat dus.
Ik heb hem op het overloopje bij onze masterbedreum geplaatst. Was t niks dan stond hij ook 'zo' weer beneden *kuch*
Met een deken onder de kast naar boven gesleept, tree voor tree want t krengetje weegt best wel wat en gelukkig zijn t maar 7 treden in totaal, pees of keek.


Het greepje had ik nog liggen. Is ie leuk of is ie leuk!!

Zien jullie die spiegel bovenop?
Dat is ook wel een leuk verhaal, if aai mee see so mai selluf

Ik had t kastje dus daar gejopt en een spiegel erop gezet. Leuke spiegel maar was t dus net niet helemaal. Heb er 1 in de woonkamer staan die daar ook wel heel erg leuk zou staan maar hij staat daar ook zo gaaf te wezen, op een oud tafeltje. Gene optie dus.



Toen bedacht ik me dat ik een spiegel in een kast had staan, zo 1 zonder rand, nouja, ik had er een keer een zwart kader op geklodderd. Belde de man n keer voor dat dit bij de container stond en vond het wel iets voor malle Zjietje. De zoon gevraagd  gesommeerd  om hem voor zn moederke te halen



Het had dezelfde vorm als die in de woonkamer, soort van, dus die grijze massa begon te borrelen. Het zou een rand van drijfhout worden. Ik had wel wat ervan liggen maar bij lange na niet genoeg natuurlijk. Hout uit de tuin gesprokkeld en erop gelegd. HET ZAG ER NIET UIT!!
Hmm wat nu.
Alvast de kleur mud grey van de K.arwei op de rand geklodderd, wat al een hele verbetering was maar nog steeds niet je van het. Iets van een ornament zou leuk zijn. Heb er 2 van ijzer maar dat is natuurlijk veuls te heavy. Knarsknars, en ineens een ping momentje.
Ik had nog klei liggen. Als ik nou eens huis-tuin en keukenfolie over het ornament zou leggen en dan de klei erop mikken.
Ff kneden, het ornament beleggen, weer die huis- tuin en keukenfolie erop en rollen maar. Met iets zwaars. Dat werd een pot witte bonen in tomatensaus. Waarom? Omdat dat recht voor mn neus stond. Je moet wat.
Beetje bij gesneden en weggelegd. Had er nog 1 he en klei over, 1 en 1 is 2.
Aangezien het toen niet zo heet was als nu, duurde t wel even voor dat m'n ornamentjes droog waren.



Maar uiteindelijk kwam t goed en kon ik mn ' kunstwerk' erop plakken


Bedacht me wel ineens dat ik ooit in n ver verleden een mal had gekregen voor mn verjaardag en gips. Die opgeduikeld uit een kast, wat gips aangemaakt en de malletjes gevuld.
In het malletje zitten 6 verschillende ornamentjes maar had er snel 1 in het snotje waar er 2 van moesten komen en waar die zitten?

Nou, bij de open haard. Die is van zwart naar mud grey gegaan, hele verbetering. Liefst zou ik die hele mieterse muur mud grey willen hebben of wit maar daar is de man t niet mee eens. Als ik zo nodig wilde klodderen dan moest ik de zijkant bij de trap maar doen.  Zo gezegd zo gedaan en echt, het is zo gaaf maar ben de enige hier in huis die dat vind.


Het mandje op de foto ook nog tussen neus en lippen door vergrijsd. Nu lijkt t of ik alleen maar loop te klussen en te knutselen  aai wisj  maar dat is helaas niet zo. De kleindochter is vaak hier en omi moet erna toch echt wel ff bijtanken en t huishouden doen en eer ik mn kwast wil pakken is de kleine moppentrommel er weer.
Dit verteld hebbende ga ik hier even wat geuren snuiven, we hebben sinds vandaag vakantie en de man kookt. Heeft zelfs de boodschappen gedaan. Mij hoor je niet klagen

Fijne avond en tot de volgende post maar weer

2 opmerkingen:

It's me zei

Wat een leukkie zeg !!!....wij hebben ook vakantie heerlijk genieten drie weken niets moet alles mag...geniet liefs Ria x ☀️☀️☀️

Zjietje zei

Geniet ervan 😘