ZJIETJES PLACE

ZJIETJES PLACE AND ALL KINDS OF STUFF

zaterdag 23 juni 2018

LAMPEN(KAP)DANS

Waar ik al die tijd was? Nou we hebben een kleindochter, inmiddels alweer 9 maanden en die is  zeer  regelmatig hier.
De kleine mop is echt een vrolijk poepie maar wordt ook steeds bewerkelijker, nog even en die madam stapt door de kamer. Ze tijgert er vrolijk op los en vind oma's spullen toch wel erg interessant!
Zo ook de staart van Ziggy. Hij is vanaf t begin bij haar in de buurt te vinden en vind haar super interessant en vice versa maar sinds dat ' vreemde wezen' over de vloer kachelt vind hij t toch wel erg spannend n wordt er een peu nerveu van.


Plus hadden we 5 maanden de vriendin van de zoon in huis want ze liep hier in de buurt stage. 2 handen op 1 buik met haar en dan komt ze ook nog eens uit mijn geboortedorp, dus werd er een hoop dialect gel*ld, heerlijk!!
Doordat de vriendin hier was, kwam de zoon ook vaak overgevlogen met z'n scootertje  motor :))
Allemaal ontzettend leuk, gezellig en zo maar het hakt er ook aardig op in, ben tenslotte geen 20 meer, zelfs geen 25.
Vorig weekend hebben we haar weer terug naar huis gebracht en hebben er een weekendje Limburg van gemaakt. Waren we wel ff aan toe.

Afgelopen maart hadden de zuskes en ik weer een zussenweekend, wat uiteraard weer helemaal geweldig was maar ook dat is weer voorbij gevlogen. Dat weekend ook een prachtige lamp van steigerhout mee naar huis gekregen, gemaakt door de schoonzoon van de opperzus. Deed het alleen niet , waarschijnlijk een defect schakelaartje dacht hij en laat ik die nu in huis hebben.  Na weken uitgesteld te hebben er toch maar aan begonnen . Nieuw schakelaartje ertussen, lamp erin ,schietgebedje en jawel, hij deed t!!
Een lampenkapdans gedaan en deze lampenkap van de lamp van m'n nachtkastje geplukt.




Zo zijn er toch stiekem veel dingen veranderd, afgemaakt en geknutseld en staat er een hoop op het programma om nog te doen. Zo wil ik in de wasruimte/ nachtverblijf van de grobbebollen, een kroonluchter hangen. Lekker decadent, moet er alleen nog 1 vinden.

Gisteren had ik de auto en vertoefde naar de 3 in dit dorp aanwezige kringloopwinkels en potjedorie, ik vond er 2. 1 voor in de keuken en 1 voor op onze oude slaapkamer waarvan we vorige week besloten hebben om daar een kledingkamer van te fabrieken.



Zoals je kunt zien hebben ze nog een natte doek nodig en een pot verf . De lamp die  helemaal niet  boven de de eethoek hangt gaat naar onze slaapkamer. Die van onze oude slaapkamer naar het halletje bij de wc en die van het halletje duikt het weeceeke in, ook voorzien van een klodder verf. Een complete lampendans dus. Heb er zin in om daar aan te beginnen. Maar eerst komen de zoon en schoondochter volgende week met een busje om hun spullen op te halen want ze gaan samenwonen. Krijgen wij ook onze slaapkamer weer terug want dat lijkt meer een opslagplaats momenteel.

Nou ik heb nog een hoop te vertellen en te laten zien maar dat is voor een volgende keer
Voor nu, geniet van het weekend en voor wie ervan houdt, van de week van de warmte. Mij zul je niet veel buiten vinden want zo mogelijk kan ik er nog minder tegen

liefs Brigitte







2 opmerkingen:

It's me zei

Heer.lijk juist zomer!!...helaas moet ik wel werken maar tussendoor zit ik buiten hoor....nu ook nog tis heerlijk...wij hebben echt mooie schaduw plekken hier hoor dus goed uit te houden en een zeer koel huis dus nooit zoveel last eigenlijk......alleen wel in de winkel.....dat is een kas dus loeiheet helaas.....maar de binderij is koel en anders ga ik in de koelcel zitten hihihihi...fijne week hou je rustig liefs Ria x 💜

Tineke zei

Wat heerlijk om te lezen dat je zo lekker met je familie en je huis bezig bent :-)