ZJIETJES PLACE

ZJIETJES PLACE AND ALL KINDS OF STUFF

zondag 12 juni 2016

POLONAISE DOOR DE TUIN

Goedemorgen,- middag of avond :))

De hele week druk bezig geweest in de tuin. Vorige week zondag allerlei rottigheid bedacht wat ik eraan wilde veranderen en zo geschiedde.

Weinig gepluk maar andere dingen des te meer, zoals een aantal zaken verplaatsen  ja ook daar 
En een variant op de stoelendans, nl. een pot/planten wissel, plantte ik wat verse grondverf op wat bollekes van de tuinengelkes, het blad op de butlertrays en de pallets.
Timmerde ik een latje onder een houten tafeltje voor de stevigheid van het blad en en uit elkaar gevallen bankje.
Ik zal er ff een paar fotookes op knallen zodat jullie weten waar ik t over heb, wel zo handig.


Maar daar bleef het niet bij. Een struik moest t ook ontgelden. Hij groeide aardig 1 van de terrasjes op en inmiddels hebben we een metertje terras erbij. Of de struik het blijft doen na mijn snoei  verknoei  sessie, soit.
Er staan struiken, bomen en toestanden in de tuin waar ikzelf nevernooitniet voor zou kiezen, waaronder bamboe.
Dat was dus ook nog een klus om een stuk stoep, voor het afstapje naar de vlonders bij het water, weer wat te fatsoeneren. Je brak daar bijna je nek als je niet uitkeek, verzakt en scheve stenen door de wortels van dat onding..
Rechts de steen al weg gehaald. Zien jullie die kl#tewortels ook?


Gewapend met een takkenschaar, schepje en, jawel, een schroevendraaier en wat brute kracht was 3,5 later dit geintje geklaard.
In den beginne...



Poosje later...


Op de foto lijkt t gat minder diep dan hij in werkelijk was.
En dit kwam eruit..



Ook hier lijkt de stapel minder op de foto.
De lege zak gevuld met die rotzooi. Hergebruik, daar hou ik van:))



25 kilo ophaalzand verdween in die put die het werd na hevig gepeur met die schroevendraaier.
Heb er nog een paar van die ondingen ontdekt op andere plekken en die komen van de week aan de beurt.
Maar na het verwijderen van die wortels , moesten de stenen weer terug, complete legpuzzel.
4 halve stenen hield ik over :))
Die hebben inmiddels al een andere plek gevonden in den tuin.




Ziet er net echt uit he :))

Het liefst had ik de tegels ook omgedraaid want de onderkant was veule male mooier. Maar dan had ik dus ALLE tegels in de tuin om moeten flippen en laat ik daar nou -net-geen-zin-in-hebben.
Ook onbegonnen werk omdat er een hoop stenen in liggen met een scheve rand.
Maar een keer de hogedrukspuit erop los laten, die hier ergens in het complex rondslingert.
 
Zo dat was het weer voor nu, volgende keer meer
Fijne avond

liefs Brigitte









8 opmerkingen:

It's me zei

Je bent lekker bezig geweest hoor...pffff wat een gedoe zo'n tuin...ben blij met mijn terrassen hoor..en potten etc.....hihihihihi.....fijne week liefs Ria x

Unknown zei

Wat een gedoe he om de bamboe eruit te halen.
Wij hebben onze eigen bamboeplantage😅En als ik er een weg wil hebben ga ik snoeien.
Afknippen tot de grond en als hij weer opkomt weer wegknippen als hij het eerste blad krijgt soms moet het daarna nog een keer maar dan sterft hij af.
De bamboestengels gebruik ik overal voor van hek tot rozenboog en schutting hebben we er al van gemaakt!
Ik vind ze wel erg mooi, we hebben verschillende soorten maar ze woekeren zo.
Succes met de rest van de klussen die je nog bedenkt.
Groetjes Gea

Home and Lifestyle zei

Ik ben blij dat ik geen bamboe in de tuin heb, want deze plant woekert inderdaad behoorlijk...daar weet jij inmiddels alles van. Gelukkig heb je orde op zaken kunnen stellen ;-).

Liefs, Ingrid

Anneke zei

Tja bamboe dat is een ramp. Ook om er er helemaal uit te krijgen, die. Wortels zitten werkelijk door je hele tuin heen en met een beetje geluk ook bij de buren hihi. Maar je hebt weer eer van je werk het duurde even maar knap dat jet het toch maar ik je eentje hebt gedaan. Dus jullie wonen ook nog maar 4jaar in jullie huis. Ja soms moet je een knoop doorhakken he? Wat ons probleem is wij wonen hier met zoveel plezier. Mooie buurt fijne buren maar het wordt veels te groot voor ons samen. Vooral Jan werd hier heel onrustig onder en nu we de beslissing hebben genomen is het ineens een heel andere man.
En dat is ook wat waard.
Succes nog net je tuin.
Liefs Anneke

Zjietje zei

Dat is een hele hoop waard Anneke. De bamboe zelf staat er nog steeds want hij is echt mooi.g a hem alleen goed inkorten qua wortels

van alles wat in huis en tuin. zei

Oh wat errug!! Onze buren hebben op de erfgrens ook bamboe.....grrr!
De stelen staan regelmatig ook in onze tuin: je houd ze niet tegen hè!Een bord met verboden toegang helpt niet echt, haha.
Wat een werk heb je verzet maar nu wel tevreden, denk ik!

groetjes Trijnie

het moonhuis zei

Ooh dat heb ik ook in de tuin, maar dan van de blauwe regen. Ik zou dat ook eens moeten doen, niet het leukste werkje!!

Liefs Monica

Des guirlandes zei

Eenmaal bamboe, altijd bamboe. Ja dat groeit inderdaad als onkruid en het wordt ook zo hoog! Dat zou ik ook willen wegwerken.
Je hebt aardig je best gedaan zo te zien. Och en vuile stenen/tegels zijn eigenlijk toch veel mooier. Een tuin moet er nu ook weer niet té gelikt uit zien.
Groetjes,
Barry