ZJIETJES PLACE

ZJIETJES PLACE AND ALL KINDS OF STUFF

zaterdag 17 december 2016

WEECEEKE 2.0

Donkere dagen en zeker de donkere dagen voor kerst hebben mijn voorkeur, altijd al gehad. Nog een week en dan is het  alweer  bijna zover.
De kerstboom en versieringen zijn hier ook weer opgezet en her en der verspreid aangebracht en voor het eerst in mn leven dat ik, terwijl ik de boom toetakelde, me er al op verheug om alle versieringen, ballen enz, wederom in de dozen en kratten terug te mikken want eindelijk is mn huis opgeruimd. Kan ik in de keuken rondjes rond de tafel rennen.....als ik dat dan zou willen he, niet dat ik dat doe.
Maar gewoon rust in de tent. Begrijp me niet verkeerd, ben blij dat alles staat, hangt en ligt maar het is lang een zooi en rommelig geweest. 10 maanden dat er plafonds uitlagen, gat in de keukenvloer en happen uit de wc muur.

Maar nog even over dat weeceeke. Vorige week vrijdag kwam er dus nog iemand om het plafond en de muren te komen stucen. Kreeg van de timmerman een hele lijst met wat ik moest zeggen voor als de tegelzetter  weer  kwam stucen, zoals: ijzeren hoekstrips op de koofjes, kap van de schakelaar laten zitten ( die hij, de timmerman dus ) een stuk omhoog had gehaald zodat die kap er wederom op kon.  En jawel, het was de tegelzetter die kwam. Vertelde hem dat de wanden ook weer moesten. Vond hij niet nodig, was goed. Hem verteld dat dat niet het geval was en kwam met de lijst van de timmerman. Had ik al gezegd dat hij het druk had? Na mij nog naar iemand anders en een afscheidsfeest van een pensionada en dus ook geen tijd had voor koffie. Dat dus.
Na goed 2 uur kwam hij binnen of hij een glas water mocht en of ik ff kwam kijken want hij was klaar.
Tussendoor was ik nog ff gaan kijken en stond hij te stucen in het donker. Licht kapot, kreeg ik te horen. Raak de schakelaar aan en de meneer baadde in t licht. Vroeg wat ik gedaan had, verteld dat ik magic hands had. Waarschijnlijk met zn elleboog uitgetitst. FOUT!! Want maandagochtend hielpen die magische handjes van me ook niet meer.

Toen hij zn hielen had gelicht was t tijd om dat pleeke schoon te maken en in te richten en bekeek ik het stucwerk nogmaals. Nou ik kon wel janken ( niet gedaan maar scheelde niet veel)
Stukken niet gedaan, hoekprofielen niet gebruikt en zo ruw als een kokosmat. Flinke domper dus.
Van me afgezet en verder gegaan met de kapstok waar ik een dag eerder aan was begonnen.
Helemaal geworden zoals in mn gedachten en nog recht ook. Zal ook ff foto's van mn eerdere klodderwerk laten zien van de koof en verwarming beneden.



En een paar van de 2de poging stucwerk.




In het echt was het  nog  erger

Hier mn pronkwerkje, uitgevoerd met mn nieuwe speledingetje (klopboormachine) die ik uhm voor kerst krijg/ heb gekregen met de vraag om van de muren gene gatenkaas te maken  tuurlijk niet schat :)) 

in den beginne..

klaar

finito:))
Na het weekend contact opgenomen met de aannemer die natuurlijk niet blij was maar het zou allemaal geregeld worden. Goeie stukadoors waren schaars en zeker rond de kerst maar hij wilde voor mij dat t voor de kerst geregeld zou worden. Een paar dagen later kreeg ik telefoon dat de stukadoor gisteren dus langs zou komen en ook voor de schakelaar en om de wc pot vast te zetten.

Al het eerdere stucwerk heeft hij eraf gehaald, 2 puinzakken vol, de hoekstrips en de juiste laag stucwerk erop. Nou ik kan alleen maar zeggen, wat een verschil. De muren zijn zo glad als babybillekes. De open stukken langs het deurkozijn en aansluiting tegels/muren zijn netjes afgekit. Pot staat vast, schakelaar gefixed, super!!


Nu ff laten drogen zodat ik volgende week alles in de voorstrijk kan zetten en op kleur kan gaan klodderen, heb er zin in.

Voor nu ga ik genieten van het weekend en gezin en grobbenbollen en kom snel het eindresultaat laten zien

Goed weekend allemaal

Liefs Brigitte







6 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Het valt blijkbaar niet mee om het toilet weer op orde te krijgen, maar gelukkig is het nu voor elkaar. Je hebt er wel veel geduld bij nodig gehad ;-).

Fijn weekend! Liefs, Ingrid

It's me zei

Dat ziet er prachtig uit hoor.....fijn weekend liefs Ria x❤️

labrocasha zei

Klasse weeceeke Hoor!,,,

Unknown zei

Je geduld wordt op de proef gestelt maar......het ziet er goed uit nu!
Ik kan mij voorstellen dat je alles nu eens opgeruimd wilt zien.
Geniet van de kerst, je weeeceeeetje en de kapstok.
Groetjes Gea

G-STYLE zei

Ooo wat een werk allemaal maar het wordt dan ook wel weer mooi, dat scheelt ;-)
Ik wens je veel succes met alles verder en ook alvast hele fijne feestdagen met je gezin.
Hartelijke groet van Gea

Judith zei

Hoe druk kunde ut hebbe mi zo'n weeceeke wanne;-)

Missie geslaagd!

Fijne kerst X